We mochten heel wat mensen begroeten op onze lentereceptie op zondag 18 maart in het John Deere-Center op Den Hille. Gastspreekster was viceminister-president van de Vlaamse Regering en minister van Onderwijs Hilde Crevits.

Burgemeester Verkest trekt de CD&V-lijst

Voorzitter Geert Dedecker kondigde officieel aan dat burgemeester Hendrik Verkest opnieuw onze lijst trekt: ‘Een niet-aflatend enthousiasme, gekoppeld aan een enorme mensenkennis maken van onze burgervader ons absolute boegbeeld. Hij is een man met een plan en heeft straks ook een heel sterke lijst achter zich.’

Ruimte voor inspraak

Onze voorzitter verwees ook nog eens naar de ‘Leef Mee’-campagne die in september 2017 plaatsvond: ‘We kregen mooie reacties op de campagne waarin we onze inwoners om ideeën vroegen. Een gemeente besturen we namelijk samen! Nog steeds kan iedereen die dat wil via onze site zijn of haar ideeën kenbaar maken!’

De weg vooruit

Gastspreekster minister Crevits sprak alle kandidaten voor de verkiezingen van 14 oktober goede moed toe en wenste hen veel succes. Ze voegde daar nog aan toe: ‘Politiek is de plaats bij uitstek om problemen van mensen op te lossen. Met CD&V kiezen we bewust voor een politiek die de levenskwaliteit van iedereen verbetert: de weg vooruit!’

CD&V blijft jong en aantrekkelijk

Burgemeester Hendrik Verkest sprak in zijn toespraak over het langetermijndenken dat eigen is aan CD&V: ‘Iedere verkiezing worden enkele prille twintigers op de lijst opgenomen, zodat de mix tussen de generaties voortdurend gewaarborgd blijft. Onze lijst voor 14 oktober wordt opnieuw een weerspiegeling van de mensen in ons dorp.’

Ruimte voor verjonging

De burgemeester gaf aan binnenkort 65 te worden. Hij wil daarom ook ruimte maken voor verjonging. ‘Als we weer de gemeente mogen besturen, geef ik ergens halfweg de sjerp door aan mijn opvolger. Er zijn drie kandidaat-opvolgers: Hedwig Kerckhove, Lieven Huys en Tom Braet. De kiezer zal met de voorkeurstemmen bepalen wie mij opvolgt. Op die manier brengen wij de vernieuwing en bepaalt de kiezer bij ons de toekomst! Ook op de provincieraadslijst blijft onze gemeente vertegenwoordigd door onze schepen Brecht Warnez.

Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties