Tijdens de lentereceptie op zondag 21 maart vonden de lokale voorzittersverkiezingen plaats voor CD&V Wingene-Zwevezele. Uittredend voorzitter Geert Dedecker werd met unanimiteit van stemmen opnieuw verkozen tot lokaal afdelingsvoorzitter. Ruben Verkest, Heidi Demaré en Christiane Dewit nemen de rol van respectievelijk jongerenvoorzitter, voorzitter Vrouw en Maatschappij en voorzitter Senioren op. “We kunnen in onze gemeente rekenen op een sterk bestuur waarin jeugdig enthousiasme en wijze ervaring elkaar vinden,” zegt Geert Dedecker.

Veel volk

Liefst 200 CD&V-leden en sympathisanten woonden de lentereceptie van de lokale CD&V-afdeling bij. Na een verwelkoming door uittredend afdelingsvoorzitter Geert Dedecker nam gastspreekster Annelies Verlinden, minister van Binnenlandse Zaken het woord. Ze stond stil bij de politieke uitdagingen van vandaag en de invulling van haar mandaat als minister. Burgemeester Lieven Huys sprak dan weer bevlogen over de lokale politiek en de invloed van onder andere de Oekraïnecrisis op het lokale beleid.

Afdelingsverkiezingen

De lentereceptie was meteen het moment voor de lokale CD&V-afdeling om een nieuwe voorzitter te verkiezen. Uittredend voorzitter Geert Dedecker was de enige kandidaat en met unanimiteit van de stemmen volgt hij zichzelf op voor een nieuw mandaat van 3 jaar. “Meteen bestendigen we het mandaat van ons partijbestuur. We hebben een sterke ploeg waarin jeugdig enthousiasme en wijze ervaring elkaar perfect vinden,” zegt Geert Dedecker.

De bestuursploeg bestaat uit Geert Dedecker, Christiane Dewit, Diana Cannoot, Dorine Vandenabeele, Guido Verhenne, Hedwig Kerckhove, Heleen Deryckere, Bart Van Parijs, Heidi Demaré en Maarten Huvaere. Ook jongerenvoorzitter Ruben Verkest maakt deel uit van de ploeg: “Het is fijn als jongerenpartij te mogen rekenen op de steun en goede zorgen van een sterke moederpartij in onze gemeente.”

Seniorenvoorzitter en voorzitter Vrouw en Maatschappij

Christiane Dewit neemt de rol van voorzitter van de seniorenwerking van de partij op: “Ik zet me graag in voor onze mensen. Jong en oud kunnen nog steeds van elkaar leren.”

Heidi Demaré is verantwoordelijk voor de werkgroep ‘Vrouw en Maatschappij’: “Het mag duidelijk zijn: vrouwen dragen onze samenleving. Hun harde werk wordt al te vaak uit het oog verloren. De actualiteit maakt soms pijnlijk duidelijk dat er nog een lange weg te gaan is. Ik trek alvast op pad!”

Vooruitkijken naar 2024

In 2024 vinden de volgende gemeenteraadsverkiezingen plaats. “Met onze afdeling lichten we straks onszelf door en maken we een stand van zaken op na 3 jaar goed bestuur. Samen met onze burgemeester, schepenen en ons Vlaams parlementslid Brecht Warnez voeren we ons programma de komende drie jaar verder uit en maken we van Wingene en Zwevezele nog betere plekken om te wonen, te werken en te genieten.”