CD&V wil van Wingene de vrijgevigste gemeente maken.

Rode Kruis-Vlaanderen zorgt het hele jaar door voor veilig en voldoende bloed, plasma en bloedplaatjes. Met dank aan donoren in heel Vlaanderen. Hoewel de kans dat iemand ooit een bloedproduct nodig heeft 70% bedraagt, geeft maar 3% van alle Vlamingen bloed. Om de bloedvoorraad op peil te houden is minstens 4% nodig.

Onze gemeente telt op vandaag 556 donoren, ofwel 4,8 % van onze bevolking. “Dat is goed en daar zijn we dankbaar voor, maar toch willen we beter doen,” stelt gemeenteraadslid Camille Mortier.

Mortier: “CD&V Wingene-Zwevezele gaat volop voor 1% meer donoren dan we nu al hebben. We roepen onze inwoners daarom op om zich te registreren als donor. Dit kan al meteen op de eerstvolgende bloeddonatie op maandag 2 maart van 16.00 uur tot 19.30 uur in De Feniks in Wingene of op donderdag 5 maart van 16.30 uur tot 20.00 uur in De Wissel in Zwevezele. Op die manier worden we misschien wel de vrijgevigste gemeente van Vlaanderen!”

CD&V fractie

Lees de reacties ()