Nu Hilde Crevits Vlaams minister wordt, zal Brecht Warnez, jongste schepen in Wingene, haar opvolgen als lid van het Vlaams Parlement. Dit zorgt er voor dat onze regio een bekwaam jong politicus naar het parlement stuurt.

Brecht was lokaal voorzitter van JongCD&V en werd op 5 oktober 2016, toen 27, de jongste schepen ooit schepen in Wingene. Bij de lokale verkiezingen van 2018 behaalde Brecht 2.202 voorkeurstemmen, waarmee hij de op één na populairste politicus in Wingene is. Hij werd op 1 januari 2019 opnieuw schepen met de bevoegdheden milieu, klimaat en duurzaamheid, dienstverlening, communicatie en participatiebeleid, IT en administratieve vereenvoudiging, toerisme en recreatie.

Ik luister graag naar mensen en ga er mee aan de slag. De zorgen van West-Vlaanderen moeten tot in Brussel gehoord worden. Brecht Warnez:

Bij de verkiezingen van 26 mei 2019 werd Brecht met 11.164 persoonlijke voorkeurstemmen overtuigend verkozen als eerste opvolger bij CD&V voor het Vlaams Parlement (kieskring West-Vlaanderen). Vrijdag 4 oktober 2019 legt hij de eed af als parlementslid. Er wacht hem de zware taak om het signaal van de kiezer mee in beleidsdaden om te zetten. We zijn overtuigd van zijn capaciteiten en wensen hem alle succes!